Tuesday, June 16, 2009

Outing Bukit Bintang




Jam dinding menunjukkan kul 10pagi...aku masih lena melayan mata yang kuyu dek mengantuk tdoe lambat malam tadi...si angah dah mula bising kejut aku yg masih liat nk bangun...adeh,pening kepala aku...mahu xmahu,kena gak bangun...hari ni ada outing ngn budak2 shuttercount club...ku capai tuala,bersiap untuk mandi..ku jenguk ke bawah,angah dh lesap entah ke mana...selesai mandi...tepon ku yg nipis berbunyi nyaring...mesej sms terpapar di muka skrin...rupanya si dia bertanya kn program hari ini...aku pun membalas, "ada outing shuttercount club di bukit bintang hari ini"...dia berminat, aku pun mengajak...walaupun plan asal nk pegi nek moto jek...(save sket duit parking)...

kul1.30 smer berkumpul di rumahku...angah pun dah balik dari membeli barang niaga dia...ku capai kunci kereta ku yg xberkeychain,trus ku hidupkan enjin...cuaca panas dan berjerebu langsung xmematahkan semangatku untuk mendapatkan gambar terbaik...jalan raya lengang bagai membenarkan aku trus memecut laju...(sebenarnya dah lewat..siap masuk smart tunnel lagi...janji kul1 kat McD BB...tp...)..sampai di BB...trus ku mencari parking yang murah(rupanya lagi mahal)...at last ku parking di Low YaT PlazA...berjalan lah aku bersama angah dan pasangan kitorang NoNie dan NeyNa...menuju ke McD BB...ku sangkakan sudah terlewat...rupanya hanya BotaK n angah jerk yg dh sampai...itu pun baru jgk sampai...hampeh....ku yg kelaparan...mengajak semua lepak dlm McD makan sambil menunggu VVIP yang laen tiba...(alhamdulillah,kenyang menikmati BigMac besama sundae choc)...seorang demi seorang tiba ngan muka tersengeh malu(dtg lewat la tuh)...Alam,Alip,budak sekolah,Kakek tiba bagai dirancang...

selesai menjamu selera(walaupun xde sape nk belanja)...program outing bermula...satu demi satu gambar diambil....cuaca tidak begitu mengizinkan...kabus jerebu sentiasa mengaburi lensa kamera ku(maklumlah lens USM jerk)...

jam telah menunjukkan kul6 petang...masing2 dah letih...lepak minum sambil melepaskan lelah...nescafe ais ku teguk menghilang dahaga...akhirnya smer nk balik...xsempat nk bincang pasal t-shirt club....

korang tengok jela hasil outing BB 2009 nih...support ShutterCountClub!!

No comments:

Post a Comment